Alla inlägg den 25 februari 2010

Av bopo - 25 februari 2010 15:39

Det känns som att våren äntligen börjar komma, och jag kunde inte vara gladare över att all snö snart är borta... Det är så mycket takskottning och sandning över allt, det är inte direkt som att sommarkänslorna får så mycket utrymme!


Men jag längtar verkligen efter sommaren och ser fram emot att få tid att resa och ha det bra utan något jobb som stressar eller möten som kallar. Kanske ska jag bege mig söderut och bara njuta av vila och god mat - det låter som en plan värd namnet.


Det har verkligen varit halt, kallt och mörkt på sistone. Tack gode gud för att det faktiskt finns de som jobbar med att hålla istapparna borta från taken och gatorna så ohala som möjligt. Man skulle ju faktiskt kunna skada sig riktigt illa ifall man gick utomhus vid fel tillfälle eller på fel plats! Den tanken är inte det roligaste.

Nej, tacka vet jag klassisk svensk sommar, eller ännu hellre: sydeuropeisk, varm, solig sommar...

Ovido - Quiz & Flashcards