Alla inlägg under oktober 2009

Av bopo - 27 oktober 2009 10:59

Mitt företag har bestämt sig för att göra en större satsning på profilprodukter. Jag tycker att det låter kul, och jag ser fram emot att bära en del av de profilkläder som de har bestämt sig för att dels dela ut till oss anställda och dels dela ut via andra vägar.


Det är klart att det finns en liten risk att kläderna inte blir så överdrivet snygga, men jag har ändå alltid gillat idéen om att representera sitt företag lite, och jag har yrkesstolthet. Vi som jobbar ihop trivs bra tillsammans och det är nog inte särskilt många av oss som skulle ha något emot att visa upp företagsloggan lite här och var.


Sedan ska våra chefer förstås dela ut profilprodukter och -kläder på andra platser också. Till exempel har jag hört att de ska dela ut paraplyer med företagsloggan på när det regnar (gratis) och jag vet att de redan nu sprider pennor omkring sig som har vår logga. Jag tror att det är effektivt, och det känns även som ett väldigt generöst sätt att göra reklam på.


Själv ser jag fram emot att få ett laptop-fodral med vår logga, eller kanske en jacka. Det är förstås mycket dyrare för företaget att tillverka, men vad skönt det hade varit att få något varmt att ha på sig för att representera företaget med nu när det är så kallt ute!


Min attityd till profilkläder är nästan entydigt positiv, för jag tycker att det är ett väldigt rättvist sätt att sprida bolagskännedom. Man tvingar inte på någon reklamen, utan ger bort saker med den på. Det känns schysst, tycker jag!

Av bopo - 6 oktober 2009 10:00

Vi minns alla tiden i vår barndom där gummistövlar var ett tämligen frekvent inslag i vardagen. De stod alltid väl placerade på golvet vid ytterdörren tillsammans med resten av munderingen. Dessa nästan arbetsliknande kläder skulle skydda dig mot eventuella grus- och skitfläckar som du och kamraterna alltid lyckades komma tillbaka från när ni varit ute på äventyr. Men framförallt så skyddade dessa halvsnygga gummiskor er mor att slippa slänga varje par skor i tvätt maskinen. Gummistöveln var alltså inte bara en galosch att smidigt "hoppa i", utan även ett smidigt inslag som underlättade för alla utmattade mammor där ute.


I dag har dock gummistövelns läge i samhället ändrats rationellt. Tiderna då gummistöveln förespråkade barn, skogspromenader och lek i sandlådan är nu över för gott. I dag har gummistöveln nämligen intagit en ny position i vårt sannerligen medvetna och klädsamma tillvaro.


Gummistövlar har kommit att bli en trend i modevärlden som är nästintill utan dess like. Varumärken som Tretorn och Hunter har kommit att ha en mycket stark position på marknaden, då alla trendmedvetna vet att dessa osexiga fotklädnader är det enda rätta. Gummisstöveln symboliserar inte längre dagis och lek i skogen, och inte heller smutsiga lekar. Gummistövlen symboliserar i dag storstadsliv och medvetenhet. Den som promenerar i fräsiga rosa gummistövlar nere i City har helt fattat grejen. Gummistövlar is the new shit.


Så alla ni tveksamma skeptiker där ute som så länge motarbetat denna härliga stövel av gummi. Det är lika bra att kasta in handduken – Gummistöveln är här för att stanna.

Ovido - Quiz & Flashcards