Alla inlägg under juni 2010

Av bopo - 30 juni 2010 14:00

En av de mest frustrerande sakerna jag varit med om hände den här veckan. Och det är flera steg i det här. Jag har just skrivit klart en uppsats, och när jag printat ut den och skulle sätta in den i en pärm inser jag att den var utskriven på ohålade papper. Bara att sätta igång och leta, för det är klart att jag har ett hålslag nånstans. Men inte, jag kunde verkligen inte hitta den. Efter nån timme i garderober och på vinden gav jag upp och satte mig vid datorn för att kolla vad en hålslagare kan kosta. Ganska snabbt hittade jag en för 55 kronor inklusive frakt, så jag slog till. Det tog två dagar, sen kom det en lapp med posten. När jag kom hem och packade upp paketet insåg jag att jag köpt fel sort. Jag tänkte att ”internationell standard” borde vara det man ska ha, men tydligen har vi en egen standard för kontorsmaterial i Sverige. Sjukt skumt och irriterande! Vad ska jag med en hålslagare som gör två hål och inte sätter dem ens i närheten av pärmgafflarna? Och varför har Sverige ett annat system än resten av världen för sina pärmar? Det är verkligen helt orimligt! Det hela slutade med att jag satte in uppsatsen i en plastficka istället. Det var enklare helt enkelt.

Av bopo - 11 juni 2010 14:12

Att shoppa på nätet är något som hör till vanligheterna i dag, och allt fler verkar ge ut sig på shoppingrunda på Internet. Detta är troligtvis på grund av att folk nu börjar förstå hur smidigt det faktiskt kan vara att handla på nätet, men också hur mycket bredare utbudet faktiskt är till skillnad från i vanliga butiker runt om i Sverige.
  För på Internet får du tillgång till världens alla webbshopar, vilket gör att hela världens utbud ligger vid dina fötter. Internet erbjuder allt ifrån spännande nätauktioner till webbshoppar som säljer vintage kläder du aldrig trodde du skulle kunna bära igen. Och detta är bara förnamnet på vad webben har att erbjuda i shoppingväg.
  Faktum är att om man vill sticka ut i det mellanmjölkiga Sverige, så gäller det att shoppa smart. Och smart shopping kan det utantvekan kallas för. Det är ju liksom omöjligt för alla i Sverige och hitta till just den där speciell butiken som du hittat på webben. Så om du har tur så kan kanske även du få sticka ut lite ur mängden i Sverige.

Av bopo - 11 juni 2010 14:08

Det har onekligen kommit att bli allt nödvändigare i dagens samhälle att marknadsföra både sig själv och sitt företag. För i och med att konkurrensen inom de flesta branscher idag blir allt större för varje år som går, är detta något man tvingas att göra vare sig man vill eller ej.


Så vad är det bästa sättet att marknadsföra sitt företag? Vilken typ av reklam ska man använda sig av? Detta är en fråga som många ställer sig, men allting beror ju på vilket typ av företag det gäller och vad man vill uppnå.


Vill du till exempel satsa på en mer fysisk reklam så kan det vara bra att vända sig till Brand Factory. Dom tillhandahåller allt ifrån vepor, skyltar och andra sker som fungerar mer dom en typ av direkt reklam. Det kan vara bra om man vill nå ut till sina kunder snabbt och på ett enkelt sätt.


Annars så kan man ju konstatera att om ett företag inte syns och hörs, är det också svårt att nå fram till de kunder man faktiskt vill ha. Därför så bör man lägga en extra manke till när det handlar om att stärka ett företags varumärke.

Ovido - Quiz & Flashcards