Alla inlägg under december 2009

Av bopo - 29 december 2009 15:47

På senaste har jag läst en hel del bloggar om struktur, ordning och reda. Jag har tidigare inte varit särskild noggrann med att ha tydliga system när jag jobbar (eller i privatlivet för den delen) men allt med jag har fått fler och fler ansvarsfulla uppgifter har jag känt behovet av att strukturera upp mitt arbete något.


Jag har testat lite olika system på datorn, sätt att dela in saker i  mappar, att ha tabeller, scheman, alarm och så vidare. Det finns ett program för egenkontroll hos Addsystems som jag är lite nyfiken på. Jag gillar när saker formaliseras och automatiseras, så att man inte behöver tänka så mycket på dem.

Det är tillräckligt mycket nog i livet som är manuellt ändå :)


Om någon har någon bra idé på program för uppstrukturering i just datorn får den gärna lämna kommentarer här. Samma sak om ni har tips om bloggar som behandlar sådant här. Har surfat runt lite men inte riktigt hittat exakt vad jag letar efter. Det kanske beror på att jag inte är helt säker på vad det är än.


Hursomhelst, god fortsättning, kära läsare!

Av bopo - 21 december 2009 13:12

Jag har tröttnat helt på att göra min städning själv. Jag har bestämt mig för att från och med göra allt jag kan för att slippa den från och med nu. Eftersom att jag har fått lite högre lön nu är jag väldigt glad att kunna deklarera att jag har råd att köpa den underbara tjänsten städhjälp. Jag googlade Städning Göteborg och hittade flera riktigt lovande tjänster.


Särskilt nu när det är jul om man får hem folk vill man ju kunna få dem att känna sig som hemma i ett behagligt hem. Ingen vill väl komma på glögg och dopp i grytan ifall det fladdrar omkring dammråttor överallt!


Det ska verkligen bli skönt att få kunna komma hem till ett vackert hem - något som i stort sett aldrig händer mig eftersom att jag är så slarvig och är så pass dålig på att hålla rent. Jag vet inte vad som gick fel; jag bara slutade ha tid med dammsugning, moppning och så vidare. Det är inte bara det att det är smutsigt hemma hos mig, det är stökigt ovanpå smutsen också. Det skapar inte känslan av ett drömhem direkt, även om jag egentligen har en riktigt mysig boning när det vill sig. Att få kunna använda mig av städhjälp kommer att bli guld värt, och jag har verkligen fullt förtroende för att det kommer att bli jätterent och fint.

Återkommer när jag har hittat någon bra städfirma som jag kan tipsa om!

Ha en fin julhelg till dess... Var rädda om varandra!

Ovido - Quiz & Flashcards