Alla inlägg den 10 mars 2011

Av bopo - 10 mars 2011 15:35

För två veckor sedan bestämde jag mig för att inreda min terrass. Jag behövde verkligen få jobba med något, för jag hade bara hängt framför datorn och varit inproduktiv under en lång tid. Under alla dessa år har terrassen bara stått där och varit ett bra ställe att ställa trasiga cyklar, fula plastmöbler och så vidare. Det är svårt att verkligen njuta av en terrass i Sverige, eftersom den bara är användbar under runt tre månader av året. Inte konstigt att jag inte tagit bättre hand om den.


Men nu var det dags att göra något åt det. De senaste veckorna har jag läst högar av inredningstidskrifter, letat på Internet för designinformation och pratat med bekanta som är bättre än mig på dessa saker. Nästan alla av dem säger samma sak: Börja från början. Gör en sak i taget. Ta vintern i beaktning.


Så jag bestämde mig för att skaffa finanser som en start. Jag tog ett sms lån, och gjorde en liten budget för hur jag skulle betala tillbaka det. Jag har lånat smspengar förr och haft god nytta av det. Mitt nästa steg var att skapa en grund. Jag ville att det skulle vara möjligt för mig att gå ut på terrassen utan att få mina fötter kylda, så jag byggde ett trägolv, och skapade ett tak i plast-och vattentät textil. Det kommer att täcka hälften av terrassen när det är regnigt eller solen skiner för ljust. Ungefär en vecka sedan gjorde jag mig av med alla gamla saker som bara har legat där ute. Det mesta jag behöver inte längre, och har inte behövt på evigheter.


Nu börjar den roliga delen, och jag kan börja möblera och bjuda in till fest!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards