Alla inlägg den 17 november 2009

Av bopo - 17 november 2009 14:30

Ända sedan jag kan minnas har min dröm alltid varit att arbeta som vinimportör. Ett kanske inte överdrivet glassigt yrke, men å andra sidan så borde det väl ändå vara glassigt att arbeta med vin. Av någon anledning så har jag alltid fascinerats av drycker av olika slag, och det hela startade när jag var barn och älskade mjölk.


Jag drack som om att hälften kunde varit nog och av någon anledning så vägrade jag även att äta någonting. Men dricka kunde jag göra och det i massor. Till en början drack jag för det mesta bara mjölk, men avancerade med åren till Oboy och liknande mjölkdrycker med smak i.


Då min ständiga matvägran och kärlek till drycker givetvis blev ett dilemma för min mor, lyckades hon komma på ett bra knep för att få i mig lite föda. Hon började nämligen göra drycker där hon mosade ner olika livsmedel, ungefär som vad vi i dag kallar för smoothies. Hon mosade ner allt ifrån banan, bär och till och med olja. Allt för att jag skulle få i mig nödvändiga fetter.

Ja, det är väl ungefär så här som min förkärlek till drycker och vin har sin grund. Och ni behöver inte vara oroliga, jag började givetvis inte dricka alkohol förrän jag hade åldern inne.

Ovido - Quiz & Flashcards